tisdag 31 augusti 2010

Nu vet jag varför Comhemkatten ser förvånad ut

Efter fyra veckor utan bredband så vet jag nu varför Comhemkatten ser så förvånad ut. Det finns Comhembredband som fungerar! Såhär har jag sett ut sen igårkväll när vårt bredband fixades. 




















Jag skulle bli ännu mer förvånad om deras fakturaavdelning beslutar att vi inte ska behöva betala för de fyra veckornas nertid. Men eftersom att det handlar om Comhem så har jag inga förhoppningar. Hatar att vara i klorna på ett företag som är vida känt för sin uselhet inom kundservice.

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Tråkigt att du upplevt problem med din uppkoppling under lång tid. Då vi saknar dina kunduppgifter kan vi inte se vad som har inträffat och vad som orsakat problematiken. Du är berättigad till ersättning för tiden tjänsten inte fungerat, förutsatt att det har felanmälts och visat sig vara ett fel från vår sida. Du kan kontakta oss med dina kunduppgifter så kan vi se över vad som hänt. Antingen ringer du vår Kundservice på 0771 – 55 00 00, eller kontaktar oss genom Twitter på www.twitter.com/ComHemAb, eller om du vill lämna ditt telefonnummer eller e-postadress i bloggen så kan vi kontakta dig den vägen.

    Med Vänlig Hälsning

    Siméla Lidén
    Kundservice
    Com Hem AB

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha! Scanna bloggar kan man göra men svara på mail (och svara hövligt på mail), det är lite för avancerat. När tänker ni fixa så vi får de utlovade 100 mbit vi betalar för?

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för det trevliga inlägget. Tyvärr så hjälper inte det faktumet att vi fått vänta nästan två veckor på reparatörer när vi ringt och felanmält i två omgångar under den senaste månaden. Den första reparatören försökte fixa uppkopplingen på distans och kom inte ens hem till oss och kollade trots att vi hade avtalat en tid (ja, det funkade ju några timmar den gången, dagen efter felanmälde vi igen). Två veckor senare, när andra reparatören varit på plats så verkar det som att vår uppkoppling fungerar igen. Den har iaf hållit sig uppe i två dagar. Nu avvaktar vi mailsvar från er fakturaavdelning (som vi inte ringer till efs vi inte vill bli avsnästa när vi ställer en saklig fråga) och hoppas på att vi slipper betala för de veckor som bredbandet låg nere. /Marina

    SvaraRadera
  4. I rättvisans namn måste jag skriva att den första reparatören visst var ute på plats men kunde inte se till att vara det när vi var hemma som avtalat. Han var dock väldigt trevlig på telefon. Faktiskt.

    SvaraRadera