söndag 2 augusti 2009

Vissa bolag borde se över sin kundkommunikation

Kanske är det att jag varit utan nikotin i över ett dygn som gör att jag är lite extra stingslig, men jag tror nog att jag hade blivit irriterad i vilket fall. Jag mailade Folksam i veckan (via deras hemsida) och frågade om hur jag ska göra för att säga upp en försäkring som jag har hos dem. Jag frågade om det gick bra via mail, eller om jag skulle faxa in eller skicka ett brev. Svaret kom igår.
"Hej!
Tack för ditt mejl.
Denna försäkring måste du skriftligen säga upp.
Du når oss på 0771 - 950 950,
vardagar 07.30-21.00, lördagar och söndagar 09.00-19.00
eller mejla oss."

Jaha?! Kan jag skicka en uppsägning skriftligen via fax? Eller skriftligen via mail? Eller måste det komma skriftligen på ett papper via snigelpost? I så fall, var fan ska jag skicka brevet?! Hade det varit så svårt för personen i fråga på Folksams kundtjänst som skickade schablonsvaret till mig att läsa alla mina frågor och svara på dem, samt att skicka med adressen till företaget? (istället för telefonnr och öppettider samt info att jag kan maila dem). Det här är ju bara dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar